تبليغات X
صرافی اعتماد
رطوبت ساز صنعتی
دیجیتال| اخبار دیجیتال
تاريخ : 13 دی 1396 | 15:17 | نویسنده : adorama | بازدید : 10

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که­طراحی وب سایت­شما ممکن است آزار دهنده باشد؟ وقتی صحبت ازطراحی وب سایت­به میان می آید، دانستن این موضوع که بینندگان وب سایت شما از چه چیزی بیشتر از همه بدشان می آید، ضروری ترین چیزهایی است که شما نیاز به دانستن آن دارید.

این مقاله به شما خواهد گقت چه المانهایی را می بایست از وب سایت تان حذف نمایید. چنانچه سایتی را می شناسید که طرحی آزار دهنده دارد، می توانید این مقاله را برای مدیر آن سایت بفرستید.

چند هفته پیش، ایمیلی را از دانشجویی دریافت کردم که از من می خواست تا وب سایتی را که خودش طراحی کرده بود را بررسی کنم. فردی که مالک اصلی سایت بود هدری بسیار زیبا با فلش درخواست کرده بود. طرح فلش واقعا عالی بود و امکان نداشت تا نظر بیننده ای را به خودش جلب نکند. چند المان گرافیگی بسیار زیبا در طراحی استفاده شده بود و افکتهای صوتی بطرز صحیحی در فلش استفاده شده بودند و فضای زیبایی به سایت میداد.

ولی پس از بررسی بیشتر سایت، هدر سایت خیلی آزار دهنده بنظر می رسید بطوریکه هر موقع روی سایت کلیک می کردید، هدر از نو، شروع بکار می کرد. چیزی که در نگاه اول خیلی زیبا بنظر میرسید، خیلی زود تبدیل به المانی آزار دهنده می شد و تمرکز خواننده را از خواندن مطالب دور می کرد.

چنین طراحی، اولین طراحی نیست که چیزی را خلق می کند که من به آن “طراحی آزار دهنده” اطلاق می کنم. بسیاری از مدیران وب سایت ها، بخصوص صاحبان تازه کار سایت ها و وبلاگ ها، بیش از حد معمول بر روی یک یا چند ایده در طراحی خود علاقه نشان می دهند. شکی نیست که داشتن هدری جذاب بسیار مطلوب است، ولی آیا واقعا لزومی دارد تا به ذهن بازدید کننده وب سایت یا وبلاگ خود حلمه ور شویم؟ بنظر من قطعا نه.

مدیران سایت ها بعضی اوقات فراموش می کنند که طرح وب سایت می بایست پیامی را به مخاطب ارسال کند که بازتابی از موضوع وب سایت یا وبلاگ می باشد و نه نمودی از سطح مهارت در­برنامه نویسی.

آیا­طراحی وب سایت­شما آزار دهنده است؟

بله. آزار دهنده بودن خیلی کار سختی نیست. ولی برخی مدیران سایت ها در آزار دهنده بودن ماهرتر از برخی دیگر از مدیران سایت ها هستند. پنج نکته ای که در زیر می آید را بررسی کنید تا متوجه شوید آیا وب سایت شما بینندگان تان را آزار میدهد یا نه.

  • 1. موسیقی پیش زمینه –­مگر آنکه سایت شما مربوط به یک ایستگاه رادیویی یا فروش سی دی موسیقی باشد. چرا باید موسیقی را برای هر صفحه از وب سایت خود بطور پیوسته برای بینندگان تان پخش کنید؟
  • 2. استفاده از فونت هایی با سایز خیلی بزرگ –­چنانچه هدف شما­طراحی سایتی برای نابینایان و کم بینایان می باشد، در اینصورت هدف شما قابل تحسین هست ولی اگر هدفتان این نبوده، در اینصورت این کار شما همانند فریادی بلند بر سر بیننده بیگناه هست. مردم دوست ندارند کسی بر سر آنها فریاد بزند.
  • 3. استفاده از فونت های خیلی کوچک –­آیا دوست دارید صدایتان شنیده شود؟ در اینصورت تن صدایتان را نرمال نگه دارید و نه فریاد بزنید و نه خفیف صحبت کنید.
  • 4. روی هم اندازی لایه ها –­لایه ها می توانند خیلی مفید باشند ولی نه هنگامیکه از آنها برای پیامهای آزار دهنده استفاده می شود. سعی نکنید بزور خوانندگان تان را مجبور به خواندن پیامهایتان کنید. سعی در متقاعد کردن آنها برای خواندن کنید تا آنها را مجبور به خواندن کنید.
  • 5. پنجره های ظاهر شونده –­اگرچه بسیاری از پنجره های ظاهر شونده توسط بسیاری از ابزارهای نصب شده روی مرورگرهای بینندگان، بلوکه می شود، ولی هنوز برخی از مدیران سایت ها و وبلاگ ها، از آنها استفاده می کنند. آزار دهنده ترین بخش این پنجره ها، آن است که خوانندگان معمولا پیام های مهمی را که باید مشاهده کنند را نمی توانند دریافت کنند، زیرا اکثر آنها توسط مرورگرهای کاربران، بلوکه خواهد شد. آیا این ضرب المثل قدیمی را تا به حال شنیده اید؟ “وقتی نمیتوانی شکستش بدهی، باهاش رفیق شو”. وقتی نمی توان با فیلترهای مرورگرهای کاربران مقابله کرد، باید با آن رفیق شد. سعی کنید از پنجره های ظاهر شونده استفاده نکنید. پیامهای مهم تان را در قسمتی ویژه از صفحه سایت تان قرار دهید.

به احتمال زیاد هر کدام از ما لیست پنجگانه اختصاصی خود را داریم. شما به احتمال زیاد تعریف های دیگری از طرح های آزار دهنده در ذهن دارید و حق با شماست. این لیست حقیقتا بلندتر می باشد. من تنها خواستم برخی از مهترین های طرح های آزار دهنده را به ذهن شما بیاورم.

خواندن این مقاله ممکن است لبخندی بر لب برخی از خوانندگان قرار دهد درحالیکه عده ای دیگر را متاثر کرده باشد. همواره بیاد داشته باشید که بعنوان یک مدیر سایت، ممکن آخرین چیزی که با زحمت فراوان در وب سایت تان قرار می دهید همان چیزی باشد که برای خوانندگان آزار دهنده می باشد. بحث در تفاوت در سلیقه نیست، بلکه موضوعی که اهمییت دارد، رعایت آداب اجتماعی در اینترنت می باشد به همان میزان که مردم در دنیای واقعی آن را رعایت می کنند.





امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 13 دی 1396 | 15:16 | نویسنده : adorama | بازدید : 10

گرچه افزایش ترافیک وب سایت از گوگل مساله مهمی است اما به هیچ عنوان کافی نیست، بلکه مساله افزایش ترافیک وب سایت به صورت هدمند مورد نظر می باشد. مشتریان وب سایت شما چه کسانی هستند؟ و در حالت کلی چه نوع تیپ هایی از وب سایت شما بازدید می کنند؟ در حقیقت هر بازدید کننده ای یک مشتری بالقوه نیست. ما در این مقاله چگونگی افزایش ترافیک وب سایت به صورت هدفمند از وب سایت گوگل را نشان خواهیم داد.

توصیه میکنیم مقاله ”­روش های کاملا کاربردی برای افزایش ترافیک سایت­“­را هم حتما مطالعه نمائید که مطالب خوبی در این زمنه دارد.

چرا افزایش ترافیک وب سایت از گوگل اینقدر اهمیت دارد؟

مهمترین منبع اصلی تبلیغات برای رشد هر کسب و کاری آنلاینی گوگل می باشد.در حدود ۹۰ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان از گوگل به عنوان موتور جستجوی خود استفاده می کنند. موتور جستجوی گوگل می تواند میلیون های نتیجه را در عرض کمتر از نیم ثانیه گردآوری کند و علاوه بر این مزیت، گوگل با ارائه ابزار هایی نظیر­ (اسناد گوگل(Drive)، تقویم(Calender)، عکس(Photos)، نقشه ها (Maps)و … توانسته عنوان محبوب ترین موتور جستجو را از آن خود بکند. هدف همه ی وب مستران نمایش وب سایت خود در ابتدای لیست جستجوی گوگل است که این امر قطعا منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما خواهد شد.

افزایش ترافیک وب سایت

افزایش ترافیک وب سایت به کمک موتور جستجوی گوگل

­

­

انتخاب افزایش ترافیک وب سایت با استفاده از کمک گوگل، علاوه بر اینکه کم خرج ترین روش ممکن برای جذب مخاطب می باشد (به نسبت تبلیغات در سایت های متعدد و راهکار های مختلف بازاریابی اینترنتی و­دیجیتال مارکتینگ)­ از سوی دیگر بازدید کننده ی واقعی و هدفمند را برای کسب و کار خود محیا می کنید.

چگونه می توان ترافیک وب سایت را در گوگل به دست آورد؟

سوال بالا یکی از سوال های تکراری انجمن های مختلف می باشد. حقیقت این است که هیچ وب مستری دوست ندارد این راز را برملا کند. که چگونه برای وب سایت خود از گوگل ترافیک می گیرد، چون که اگر راز را فاش کند، احتمال دارد رقبای بسیار جدی برای کسب وکار خود پیدا کند! اما می توان با کمی جستجو در بین صفحاتی که رتبه های برتری در گوگل دارند، به سادگی ایده هایی در این مورد کسب کرد. ما در این مقاله چند روش اساسی را برای افزایش ترافیک وب سایت با هم مرور خواهیم کرد:

­

This content is locked

Share This Page To Unlock The Content!

Google +1
­
­
Pinterest
­

۱) کلید واژه ها

اطمینان پیدا کنید که عنوان صفحه و توضیحات آن حداقل یک بار به کلمات کلیدی مورد نظر شما، رجوع داده شود. موتور جستجوی گوگل فقط با استفاده از کلمات کلیدی می تواند به طور صحیح صفحه ی وب سایت شما را درک کند. در واقع کلمات کلیدی که در وب سایت شما استفاده می شود، کلماتی هستند که کسب و کار شما را توصیف می کنند.

پس در انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت خود بیشترین دقت را داشته باشید. درتلاش باشید، کلمات کلیدیی را انتخاب کنید که بیشترین استفاده را در بین مشتریان داشته است و از این نوع کلمات پر طرفدار برای وب سایت خود استفاده کنید. ولی چنانچه موفق نشدید از کلمات کاربردی مشتریان با خبر شوید، هیچ نگران نباشید، گوگل خود کلمات کلیدی را برای شما پیشنهاد می کند که می توانید از آنها استفاده کنید. در استفاده از کلمات کلیدی بیشترین دقت را داشته باشید و تا جایی که می توانید دقت را چاشنی کار خود بکنید. برای مثال اگر کلمه کلیدی شما کفش است، برگزیدن کفش برای کلمه ی کلیدی چندان مناسب نیست و تاثیری در بالا امدن وب سایت شما در گوگل ندارد. اما اگر کمی جزئیات به این کلمه ی کلیدی اضافه کنید، می تواند کارایی بیشتری برای شما داشته باشد. جزئیات کلمه ی کلیدی کفش می تواند کفش قرمز باشد. با استفاده از این کلید واژه همه ی توجه گوگل را برای خود جلب می کنید. با این حال اگر به کفش قرمز اسم برند را هم اضافه کنید، گوگل مشتریان را مستقیم به وب سایت شما روانه خواهد کرد و بازدید شما را به طور شگفت انگیزی افزایش خواهد داد.

شما می توانید از سایت­SERPS.com برای ارزیابی رتبه ی خود بهره ببرید. در این وب سایت شما می توانید آدرس وب سایت خود را به همراه کلید واژه ای که دوست دارید در آن مورد ارزیابی قرار بگیرید، را وارد کنید و از نتایج آن بهره مند شوید.

افزایش ترافیک وب سایت

نتایج ارائه شده در این وب سایت چند نکته مهم را مشخص می کند:

­

  • ­با کلماتی که ثبت کردید، رتبه ی شما در موتور های جستجو کجاست؟
  • ­در این بررسی اولین صفحه ای که از وب سایت شما نشان داده می شود، کدام است؟
  • در این بررسی مشخص می شود، میانگین جستجوی ماهانه شما چه میزان است؟

­

۲) بهینه سازی تگ های عنوان

تگ هایی که برای عنوان در نظر می گیرید، هنوز هم بخش مهمی از نحوه ی عملکرد وب سایت شما را تعیین می کنند. یقین پیدا کنید که همه ی تگ های عنوان شما توصیفی و یکتا می باشند و حتما کلید واژه ی شما در آنها ذکر شده باشد. شکل درست تگ به صورت زیر می باشد:

نام محصول – دسته بندی محصول – برند محصول

برای نمونه اگر شما فروشنده ی کفش باشید، بهترین تگ برای عنوان محصول که در نظر گرفته اید می تواند این باشد :

کفش های ورزشی – کفش پیاده روی – نایک

چند نکته را برای بهینه کردن تگ عنوان ذکر می کنیم:

  • ­از کاراکتر های (|) و (-)­ بین کلمه ها استفاده کنید.
  • ­از به کاربردن تگ های عمومی نظیر­ “صفحه محصول” و یا “صفحه اصلی” جدا خودداری کنید. این تگ عنوان باعث می شود گوگل صفحه ی مورد نظر را تکراری فرض کند و اینطور فکر کند که صفحه ی شما برای مخاطبانی که دنبال اطلاعات خاص هستند، مناسب نیست.
  • ­ بارزترین و مهمترین کلمات کلیدی را در ابتدای تگ قرار دهید.
  • ­از به کاربردن کلمات کلیدی پیچیده بپرهیزید. گوگل در حالت طبیعی، مرتبط و آشنایی عبارت را بیشتر از پیچیدگی آنها ارزش قائل هست.

قبل از اینکه گوگل را در نظر بگیرید، ابندا مخاطب ها و کاربران وب سایت را در نظر بگیرید. تگ های عنوان می توانند ترافیک بیشتر برای وب سایت شما هدیه کنند ولی احتمال ایجاد ترافیک اضافی و در نهایت اسپم شدن وب سایت شما هست.

توجه کنید که گوگل فقط ۶۰ کاراکتر در صفحه ی جستجوی خود به نمایش می گذارد اما اگر چنانچه یک عنوان طولانی با محتوای صفحه جور در می آید، خود را با این قانون گوگل محدود نکنید. قسمت کمی که گوگل از عنوان محتوای شما نمایش می دهد، در واقع بر اساس کلمه های جستجو شده است پس شما در نهایت می توانید با توصیف بیشتر، به خودتان فرصت دیده شدن در گوگل را بدهید.

افزایش ترافیک سایت

۳) تصاویر

عکس ها تنها سایت شما را زیبا نمی کنند بلکه ­کمک می کنند تا شما در لیست گوگل بالا بیایید. یک تصویر می تواند به اندازه ۱۰۰۰ کلمه اثربخشی داشته باشد. مردم اغلب از گزینه های جستجوی تصویر ارائه شده توسط گوگل استفاده می کنند، اگر شما در نامگذاری تصویر ها دقت داشته باشید، به راحتی افزایش ترافیک وب سایت خود را مشاهده کنید. علاوه بر این برای جذب مخاطبان هدف باید در نظر داشت که اکثر بازدیدکنندگان مقاله ی آنلاین، مقالاتی را می خوانند که تصویر داشته باشد و از مقالات بدون تصویر، صرف نظر می کنند. برای آپلود یک تصویر در سایت یا وبلاگ خود مراحل زیر را در نظر بگیرید:

عکس ها تنها به زیبایی وب سایت شما کمک نمی کنند، بلکه کمک می کنند تا شما در نتایج جستجو بالا بیایید. در نظر داشته باشید یک عکس می تواند به اندازه ی ۱۰۰۰ کلمه برای وب سایت شما اثر بخشی داسته باشد. کاربران معمولا از گزینه های جستجوی تصویر ارائه شده به وسیله گوگل برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند. اگر چنانچه شما در نام گذاری عکس های محتوای خود دقت داشته باشید، به راحتی افزایش ترافیک وب سایت خود را لمس خواهید کرد. علاوه بر نام گذاری صحیح، در نظر داشته باشید که اکثر کاربران مقالات مجازی، مقالات همراه با عکس را بیشتر از مقالات فاقد عکس ترجیح می دهند و معمولا از مقالات صرفا متن به سادگی عبور می کنند. برای درج عکس مورد نظر خود در وب سایت یا وبلاگ خود مراحل زیر با دقت در نظر بگیرید:

  1. ­کلید واژه ها را در عنوان تصاویر وب سایت خود به کار ببرید.
  2. تلاش کنید تصاویر را با تگ های کاملا مرتبط با همه ی زیر عنوان های به کار ببندید. بر چسب ها ( مانند لینک ها) به وسیله ی موتور های جستجو به آسانی قابل مشاهده می باشند و گرچه تنها چند ثانیه زمان را می گیرند اما از منظر هدایت کاربر به وب سایت و افزایش ترافیک وب سایت، کاملا موثر می باشند.
  3. سعی کنید همه تصاویر کمتر از ۱۵۰ کیلو بایت باشند. زیرا آپلود تصاویر حجیم سرعت بارگذاری وب سایت را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به اینکه گوگل برای سرعت بارگذاری وب سایت اهمیت می دهد و کاربران نیز از وب سایت های با سرعت بالا لذت می برند، پس این نکته را رعایت کنید.

۴) محتوا

یکی از دلایل مهم جستجوی هر کاربر، دستیابی به یک محتوای به در به خور می باشد. زمانی که کاربری در گوگل جستجویی انجام می دهد، گوگل وظیفه دارد، بهترین و دقیق ترین پاسخ را برای کاربر مورد نظر تهیه کند. در اکثر موارد گوگل وب سایت هایی که دانش عمیق و محتوای ارزشمند در آن موضوع دارند را در نتایج بالای خود به نمایش می گذارد.

از نظر گوگل محتوایی با ارزشمند است که کاربر، محتوا را به اشتراک گذاشته و یا درباره آن نظر خود را بگذارد. این دو عامل در اوج گرفتن آن صفحه خیلی موثر است. بروزرسانی یک محتوا و عمق بخشیدن به آن، از نظر گوگل بهتر از یک مقاله ی کپی شده است. در تلاش باشید حداقل ۸۰۰ کلمه در پست خود تحریر کرده باشید، هر قدر محتوای شما عمیق تر باشد، در موتور های جستجو رتبه های برتر را مال خود خواهد کرد و به طبع آن بازدید شما افزایش خواهد یافت.

۵) ساختن پیوندها

لینک ها یا همان پیوند ها یکی از مهمترین بخش های وب سایت شما تلقی می شوند. لینک های داخلی مورد استفاده در محتوا مانند یک ناوبر، ترافیک را به مکان مورد نظر شما هدایت می کنند. لینک های خارجی به گوگل می گویند که محتوای موجود در پست با چه صفحاتی مرتبط می باشند. وب سایت گوگل به وب سایت هایی که لینک های ورودی بیشتری داشته باشند، بیشتر اعتماد می کند، از این رو مخاطب های زیادی را به آن صفحه ارجاع می دهد. در حقیقت هر لینک ورودی به گوگل یک پیغامی با مظمون­ ” این سایت مهم است ” می فرستد. البته باید توجه کرد که لینک های ورودی به یک وب سایت با محتوای آن وب سایت همخوانی داشته باشند. گوگل برای این نوع ارتباط اهمیت زیادی قائل است.

صفحه ای که به وسیله ی شما ایجاد شده و چندین لینک ورودی را از آن خود کرده است، گوگل را به مفید و مناسب بودن محتوای آن صفحه اطمینان خاطر داده است. البته این نکته را همیشه در نظرداشته باشید که اگر لینک های ورودی از تعداد معینی بالا رود، آن وب سایت از نظر گوگل به عنوان اسپم شناخته می شود!

نتیجه گیری

برخی از افراد در اینترنت معتقدند، راهکار های افزایش ترافیک وب سایت از طریق گوگل به عنوان رازی در بین افراد موفق این موضوع نگه داشته می شود. اما با کمی تامل می توان درک کرد که برخی از استراتژی ها برای بهبود رتبه ی وب سایت در نزد گوگل وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید به بهینه بودن خود کمک کنید.

شما باید مخاطبان هدف و خواسته های آنها را درک کنید. کلمات کلیدی مناسب را شناسایی کرده و از آنها برای دستیابی به سایت خود استفاده کنید. محتوای سایت خود را علمی و عمیق تهیه کنید. از تصاویر و تگ های مناسب آنها برای به جلب توجه گوگل و مخاطبان بهره بگیرد­و از لینک های ورودی غفلت نکنید. با رعایت این نکات شما بر موتورهای جستجو غلبه می کنید و آنها را به صفحه خود هدایت کرده ، افزایش ترافیک وب سایت را شاهد خواهید بود.

شما باید کاربران هدف وب سایت و خواسته های آنها را به شدت شناسایی کنید. کلمات کلیدی مناسب را بیابید و از آنها در وب سایت خود با رعایت نکته های یادآوری شده، استفاده کنید. محتوای وب سایت خود را علمی، عمیق و دقیق کنید. از تصاویر­ که تگ های مناسب با عنوان ها را دارا می باشند، استفاده کنید. تصاویر می توانند بازدید وب سایت شما را به طور شگفت انگیزی بالا ببرند.­لینک های ورودی به محتوا را دست کم نگیرید وبرای آنها زمان صرف کنید. رعایت این نکات می تواند به پیشرفت سئوی وب سایت شما بیشترین کمک را داشته باشد.

همانطور که گفتیم مقاله ”­روش های کاملا کاربردی برای افزایش ترافیک سایت­“­هم میتواند برای شما جالب باشد. حتما آن را مطالعه نمائید.





امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 13 دی 1396 | 15:15 | نویسنده : adorama | بازدید : 15

اگر قصد داشتن یک سایت و سفارش آن به زراح سایت خود را دارید صحبت کردن با یک طراح وب سایت می تواند یکی از سخت ترین قسمت های کار طراحی وب سایت تان باشد چرا که وقتی صحبت از جزییاتطراحی سایت­به میان می آید، شما و طراح وب سایت تان به یک زبان مشترک صحبت نمی کنید. این مقاله به شما خواهد گفت چطور ایده هایتان را به طراح وب سایت تان منتقل کنید.

بسیار خوب، شما تصمیم گرفته اید تا از یک طراح حرفه ای در­طراحی وب سایت­تان کمک بگیرید. شما وقت کافی صرف کرده اید تا فرد مورد نظر یا شرکت­طراحی سایتی را پیدا کنید که معتقد هستید سایتی بینظیر و خارق العاده ای را برایتان خواهد ساخت که دنیای تجارت و اینترنت تا به حال نظیر آن را ندیده است.

ولی بعد چه؟ توضیح طرحی که در ذهن دارید به طراح سایت تان، می تواند روندی فوق العاده مایوس کننده باشد. شما متوجه خواهید شد که تبدیل ایده هایتان به کلمات گفتاری و نوشتاری، کاری بسیار مشکل می باشد. عملا در بیشتر حالات، این مشکل، بزرگترین مانعی است که میان شما و سود نهایی قرار دارد. مهم نیست طراح وب سایت تان به چه میزان مهارت دارد، چنانچه نتوانید با زبان صحیحی با طراح وب سایت تان تعامل برقرار کنید، طراح سایت تان قادر نخواهد بود تا از استعدادهای خود در طراحی استفاده کند.

دو حالت ممکن است برای شما اتفاق افتد:

  • 1.­شما می دانید چه مطالبی را می خواهید در وب سایت قرار دهید ولی نمی دانید به چه روشی آنها را به بازدید کنندگانتان نشان دهید.
  • 2.­شما می دانید چه مطالبی را می خواهید در وب سایت تان قرار دهید، و طرح آن را نیز در ذهنتان دارید، ولی نمی دانید چطور آن را پیاده سازی کنید.

در هر دو حالت، شما نیاز به توضیح آنچه در ذهنتان هست به طراح وب سایت تان دارید. اگرچه اکثر مردم ممکن است با خواندن دو حالت فوق، فکر کنند که حالت دوم، شرایط بهتری می باشد نسبت به شرایط اول، ولی تجربه واقعی نشان می دهد عکس این موضوع صحیح است.­دادن آزادی کامل به طراح وب سایت و نظارت شما تنها بر مطالب سایت، معمولا بهترین کاری می باشد که می توانید انجام دهید.­شما متوجه خواهید شد که توضیح کلی از وب سایت تان، مثلا اینکه سایت تان در مورد فروش محصولات است یا یک سایت شخصی و تفریحی، بسیار راحتتر از آن خواهد بود که از وی بخواهید رنگهای طرح را معتدل تر کند یا آنکه جسمی غیر قابل تعریف، در هدر سایت تان قرار دهد.

نیازهای طراحی سایت

راه حل این مشکل چیست؟

در عمل برای هر دو حالت، پیشنهاد من به شما این است که از یک روش استفاده کنید ولی قدری آن را اصلاح کنید. چنانچه وب سایتی را میشناسید که همه آنچه را که شما می خواهید دارد، یا شبیه به آنچه که شما می خواهید می باشد، در اینصورت اطمینان حاصل کنید که آدرس آن سایت را حتما به طراح وب سایت تان ارائه دهید. با اینکار به طراح وب سایت تان خواهید گفت چه چیزی در ذهن دارید. شما و طراح وب سایت تان به یک چیز نگاه خواهید کرد ولی از دو زاویه متفاوت. درنتیجه بهتر است که به طراح وب سایت تان در صورت امکان، بیش از یک وب سایت را بعنوان نمونه نشان دهید. هرچه وب سایت های بیشتری بیابید که مشابه آن چیزی هستند که شما می خواهید، طراح وب سایت تان بهتر می تواند بفهمد که شما چه چیزی می خواهید.

این روش بسیار راحتتر و پر بازده تر از روشی است که شما سعی در بیان خواسته هایتان به روش فنی دارید. این احتمال نیز وجود دارد که نتوانید وب سایتی را بیابید که شامل همه آن مشخصه هایی باشد که شما نیاز دارید. به هر حال، اگر چنین وب سایتی وجود می داشت، دیگر نیازی به تولد وب سایت شما وجود نداشت. در این حالت، از چندین وب سایت بجای یک وب سایت برای بیان ویژگی هایی که می خواهید سایت تان داشته باشد استفاده نمایید. بررسی در این مورد و یافتن وب سایت یا سایت هایی که مشابه خواسته های شما هستند، بعدا کمک بزرگی در بیان آنچه در ذهن دارید به طراح وب سایت تان می کند تا وی را در مسیر صحیح هدایت کنید.

خواسته های خود را بگویید و به پاسخها گوش فرا دهید

با توجه به اینکه این شما هستید که می بایست نیازهای خود را به طراح وب سایت بیان کند، پس خود را عادت دهید در برخی از اوقات به سخنان او نیز گوش فرا دهید. وقتی وی از اصطلاحات فنی استفاده می کند، معنی آنرا از وی بپرسید. وقتی جلسه ای را با وی به اتمام می رسانید، مطمئن باشید که همه چیز را هر دو طرف بخوبی متوجه شده اند. بیاد داشته باشید که هنگامیکه طراح وب سایتی از درجه حرارت یک رنگ حرف میزند، در مورد پیش بینی دمای هوای روز آینده حرف نمی زند. بیاد داشته باشید که شما از طراح وب سایت استفاده می کنید چون نیاز به سایتی حرفه ای دارید و خودتان نمی توانید آنرا بسازید. درنتیجه، وقتی طراح وب سایت تان به شما می گوید چیزی که می خواهید کار نخواهد کرد یا بهترین راه رسیدن به هدفتان نمی باشد، به حرف وی اعتماد داشته باشید. به هر حال شما بخاطر مهارت طراح وب سایت به وی پول می دهید. سعی نکنید به وی بگویید چطور کارش را انجام دهد.

بسیار نرمال خواهد که بخواهید طراح سایت تان در هر مرحله پیش از انجام هر مرحله از شما اجازه بگیرد بطوریکه بتوانید به وی بگویید هدف مرحله قبلی هنوز تمام نشده است. همچنین، چنانچه واقعا از بخشی از طراحی خوشتان نمی آید و می خواهید که تغییر کند، خیلی فوری به طراحان بگویید. نگذارید همه چیز تمام شود و سپس تصمیم بگیرید که بگویید از فلان چیز خوشتان نمی آید.

جمله آخر در مورد قیمت

شما با آنچه که در­طراحی وب سایت­نیاز به انجام است موافقت کرده اید و طراح وب سایت شما نیز قیمتی را به شما داده است. تغییرات کوچک و باگ ها نیز در این قیمت در نظر گرفته شده اند. ولی، تغییرات بزرگ دیگر یا اصلاحات در طراحی در این قیمت در نظر گرفته نشده اند. اطمینان حاصل کنید قراردادتان چه چیزی را شامل می شود، و نیز پس از ارائه کامل سایت، چه میزان تغییرات پس از آن رایگان می باشد.

برای ساخت و­طراحی وب سایت­خود می توانید با ما تماس بگیرید.





امتیاز :


طبقه بندی: ،
,